چرا ایران را دوست داریم / دوست داشتن ایران فراتر از دوست داشتن یك وطن است
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا،رییس جمهوری در آیین هجدهمین سالگرد تاسیس موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران خطاب به حاضرین افزود: روزنامه ایران را هم دوست داریم، شما روزنامه ایران هستید و متعلق به هیچ گروه و دسته ای نیستید .

وی در این مراسم اظهار داشت: قرار بود این دیدار قبلا اتفاق بیافتد بویژه پس از آن مسایلی كه برای شما پیش آمد، علاقه مند بودیم تا از نزدیك دیداری داشته باشیم كه بخشی از مسایل حل شود.

احمدی نژاد ادامه داد: اما تقدیر این بود كه این جلسه امروز برگزار شود.

رییس جمهوری با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج ) و دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: شعاری كه انتخاب كرده اید با عنوان ' من ایران را دوست دارم ' شعار بسیار زیبایی است.

وی با طرح این سوال كه چرا باید ایران را دوست داشته باشیم، گفت: افراد باید وطن ، هویت و موجودیتش را دوست داشته باشد ، اما دوست داشتن ایران فراتر از دوست داشتن یك سرزمین و وطن است.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه ایران را دوست دارم شعار ناسیونالیستی نیست، اظهار داشت: ایران یك جغرافیا و نژاد نیست و دركدام مقطع تاریخی ایرانی ها ادعای نژادی داشته اند.

وی اضافه كرد : ایران را دوست دارم بدین معنا است كه یك نقطه آرمانی و وعده الهی را دوست داریم .

رییس قوه مجریه با یادآوری این نكته كه پر افتخارترین ملت تاریخ، ملت ایران است اظهار داشت: نگاه ملت ایران همیشه جهانی و توحیدی بوده است.

وی با بیان اینكه عدالت جزو مطالبات اصلی ملت ایران در طول تاریخ بوده است، اظهارداشت: عدالت برای ایرانیان به حدی مهم بوده است كه وقتی آن را در چهره پیامبر گرامی اسلام مشاهده كردند، با آغوش باز پذیرفتند.

رییس جمهوری با بیان اینكه ملت ایران همیشه نگاهی جهانی داشته و خوبی را برای همه خواسته است، تصریح كرد : زمانی كه می گوییم ایران را دوست داریم در واقع همه خوبی ها ، عدالت ، توحید ، انسانیت ، كرامت و نگاه جهانی انسانی را دوست داریم.

احمدی نژاد ادامه داد: زمانی كه می گوییم ایران را دوست داریم در واقع یك تعهد، مسولیت و ماموریت را یادآور می شویم یعنی پای استقرار عدالت،توحید و ارزش های انسانی ایستاده -ایم.

رییس جمهوری خطاب به حضار و با بیان اینكه وضع دنیا را مشاهده كنید، افزود: جبهه دنیا پرستی ، خودخواهی و تبعیت از شیطان كه در طول تاریخ در برابر انبیاء صف آرایی كرد و بشریت را به نابودی كشاند، امروز از اوج خود عبور كرده و در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

احمدی نژاد با بیان اینكه ممكن است این جبهه یعنی همان نظام كنونی حاكم بر دنیا به پیشرفت هایی دست یابد، گفت: اما این به معنای تجدید حیات و نو شدن آنها نیست چرا كه آنان حرف و پیام جدیدی برای دنیا ندارند.

رییس جمهوری با طرح این سوال كه چه چیزی جایگزین حاكمیت مادی ضد بشر امروز جهان شود؟ اظهار داشت: امروز چرا ملت ها ایران را دوست دارند؟ امروز ایران در سطح دنیا مطرح است.

وی با طرح سوالی دیگر مبنی بر اینكه چه كسی می تواند و باید الهام بخش و الگو باشد پاسخ داد، آیا كسی جز ملت ایران است ؟ این نژاد و ناسیونالیست نیست بلكه یادآوری یك ماموریت الهی است.

رییس جمهوری با بیان اینكه امروز نام ایران، ملت و آرمان های مردم ایران در دنیا بسیار عزیز است، توضیح داد: امروز زمانی كه اسم مردم ایران به زبان می آید فرهنگ به ذهن ملت ها خطور می كند و راهی پیش روی ملت ها قرار می گیرد.

احمدی نژاد گفت: ببینید چه امپراتوری هایی در دنیا ساخته اند اگر امروز ملت ایران دعوت می كند این به معنای دعوت به خود نیست بلكه بدان معنا است كه همه ارزش های الهی و انسانی در اسلام عزیز متجلی است.

رییس قوه مجریه این بخش از سخنان خود را این گونه ادامه داد : ما كسی را دعوت نمی كنیم كه همچون ما شوند، ما دعوت می كنیم كه همه به سمت یك قله مشترك حركت كنند.

رییس جمهوری با تذكر این نكته كه مرزبندی های موجود در جهان برای سلطه است، اضافه كرد این مرزبندی ها شیطانی است چراكه اگر كسی حقیقتا پیرو حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع) و ... است به همان دلایل باید پیرو پیامبر اسلام نیز باشد.

رییس جمهوری با بیان اینكه ایران، ارزش ها، آرمان های ملت ایران را دوست داریم، تصریح كرد: ما به آن افتخار می كنیم.

**روزنامه ایران حتی متعلق به دولت نیست

رییس جمهوری درباره روزنامه ایران بابیان اینكه این روزنامه حتی متعلق به دولت نیست، اضافه كرد: شما متعلق به ایران ، عظمت ها و فرهنگ حقیقی ملت ایران هستید و با این نگاه باید كار مطبوعاتی كنید.

رییس جمهوری خطاب به موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران گفت: باید با نگاه اصلاح گری ، امید آفرینی ، الهام بخشی و نشان دادن نقطه موعود كار كنید ، عده ای تصور می كنند ، روزنامه نگاری زدن به این و آن است.

احمدی نژاد در ادامه از مجموعه موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران قدردانی كرد وگفت: مجموعه ای بسیار ارزشمندی دارید، كارهای بسیار خوبی شده است در گذشته كاوه اشتهاردی و امروز آقای جوانفكر كارهای بسیار خوبی انجام داده اند.

رییس جمهوری ادامه داد: امروز مجموعه ایران بسیار متنوع و پرجاذبه است اما فراموش نكنیم ایران بسیار بزرگ و موضوعات ایران نیز زیاد است.

وی با اشاره به موضوعات انقلابی در كشور گفت: موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران باید به همه آنها بپردازد و هیچ نیاز رسانه ای و مطبوعاتی نباید از حوزه كار ایران بیرون بماند.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه تحلیل ها و مقالات روزنامه ایران باید عمیق ترین، قوی ترین ، هدفمندترین و زیباترین مطالب باشد، اظهارداشت: نقص ها را باید گفت، اما امید هم باید داشته باشیم ، اگر نگاهمان به قله باشد راه را از بین خار و خاشاك و پرتگاه ها پیدا می كنیم.در این صورت هر مطلبی كه بنویسید بوی عطر موعود را خواهد داشت.

رییس جمهوری با اشاره به افتتاح رسمی خروجی اخبار ایرنا به زبان اسپانیایی افزود: باید در دنیا به پیش حركت كنیم چرا كه كسی منتظر ما نمی ماند. رسانه های دنیا دیگران را له و به جلو حركت می كنند.

احمدی نژاد تاكید كرد: باید نگاهمان فتح همه قله های اندیشه در جهان باشد.

وی با اشاره به بازدیدش از بخش های مختلف تحریریه روزنامه های موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به آقای جوانفكر گفت: تكلیف همه همكاران را به لحاظ استخدامی روشن كنید ، مصوبه ای در دولت داشتیم مبنی بر اینكه نباید نیروی شركتی داشته باشیم و باید همه انشاء الله استخدام دولت باشند.

رییس جمهوری در ابتدای این مراسم و پس از افتتاح رسمی خروجی اخبار ایرنا به زبان اسپانیایی از تعدادی از اعضای موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با اهدای لوح تجلیل كرد.

علی اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در ادامه مراسم جشن هجدهمین سالگرد تاسیس این موسسه و

انتشار پنج هزارمین شماره روزنامه ایران ، تابلویی مزین به متن ' من ایران را دوست دارم ' به رییس جمهور اهدا كرد.

همچنین در این مراسم عضویت افتخاری بسیج این موسسه به رییس جمهوری تقدیم شد.

در این مراسم ، سید محمد حسینی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ، مجتبی ثمره هاشمی مشاور و دستیار ارشد رییس جمهوری ،مدیران، خبرنگاران و كاركنان موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران نیز حضور داشتند.

سیام **9012**1536**





:: برچسب‌ها: زن , سنگ , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: